Partner serwisu
Biznes i przemysł

Boeing szykuje następcę B737 MAX. Prace rozpoczęte

Dalej Wstecz
Data publikacji:
02-10-2025
Ostatnia modyfikacja:
02-10-2025
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Lotniczy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES I PRZEMYSŁ
Boeing szykuje następcę B737 MAX. Prace rozpoczęte
fot. Boeing AirplanesBoeing 737 MAX będzie mieć następcę
Boeing rozpoczął pracę projektowe nowego samolotu o wąskim kadłubie – informuje „The Wall Street Journal”. Nowy program będzie albo następcą boeinga 737 MAX, albo nowym samolotem środka rynku – B797, którego amerykański koncern zapowiadał.

Doniesienia nowojorskiego dziennika o tematyce gospodarczej wskazują, że prace nad nowym statkiem powietrznym do przewozu pasażerów są na bardzo wstępnym etapie. Obecnie mają być prowadzone wstępne prace projektowo-inżynieryjne, w tym nad kadłubem nowego samolotu. Prace nad nowym (nieawaryjnym) silnikiem miał rozpocząć także Rolls-Royce.

Choć Boeing jest na wczesnym etapie rozwoju, a plany nabierają kształtów – jak wskazuje „The Wall Street Journal” – to producent wskazuje, że najważniejszą jest obecnie koncentracja na skrupulatnej realizacji planu odbudowy firmy po kilku „incydentach”, w tym na upłynniania portfela zamówień, który obejmuje już ponad sześć tysięcy samolotów komercyjnych, a także na certyfikacji nowych wariantów programu 737 MAX (-7 i -10) i następcy B777-300ER, czyli B777-9.

Boeing 737 MAX, który ma być pierwowzorem i poprzednikiem nowego programu rozpoczął czynną służbę w 2017 roku. Po niecałych dwóch latach wszystkie samoloty wąskokadłubowe nowej generacji zostały uziemione, co było pochodną dwóch katastrof z udziałem B737 MAX 8 w Indonezji i Etiopii. Powód dwóch wypadków, które pochłonęły życie 346 osób, był jeden – system MCAS, którego wadliwość Boeing zataił przed regulatorami z całego świata.

Z kolei boeing 797 długo był zapowiadany, lecz dopiero rok temu amerykański koncern ujawnił więcej szczegółów. Nowy samolot ma być zbudowany przez zespół w regionie Puget Sound. Celem B797 jest zapełnienie środka rynku, gdyż wycofanie z produkcji B757 wytworzyło pewną lukę. Samolot powinien być dostępny w dwóch wariantach: mniejsza wersja mieściłaby maksymalnie 225 foteli i miałaby zasięg do 5 000 mil morskich, podczas gdy większy wariant zapewniałby możliwość przewożenia aż 275 pasażerów i mieć zasięg do 4 450 mil morskich. Byłoby to konkurent A321XLR.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Plany flotowe Enter Air do 2027 r.

Pasażer i linie lotnicze

Plany flotowe Enter Air do 2027 r.

Piotr Bożyk 02 października 2025

Croatia Airlines odebrały pierwszego airbusa A220-100

Pasażer i linie lotnicze

Croatia Airlines odebrały pierwszego airbusa A220-100

Piotr Bożyk 02 października 2025

Część floty E195 Austriana trafi do Air Dolomiti

Pasażer i linie lotnicze

Część floty E195 Austriana trafi do Air Dolomiti

Piotr Bożyk 01 października 2025

Zobacz również:

Boeing: Najlepszy sierpień od lat

Biznes i przemysł

Boeing: Najlepszy sierpień od lat

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone

Biznes i przemysł

Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone

Mateusz Kieruzal 27 sierpnia 2025

Piąty testowy boeing B777-9 wykonał pierwszy lot

Biznes i przemysł

Pozostałe z wątku:

Plany flotowe Enter Air do 2027 r.

Pasażer i linie lotnicze

Plany flotowe Enter Air do 2027 r.

Piotr Bożyk 02 października 2025

Croatia Airlines odebrały pierwszego airbusa A220-100

Pasażer i linie lotnicze

Croatia Airlines odebrały pierwszego airbusa A220-100

Piotr Bożyk 02 października 2025

Część floty E195 Austriana trafi do Air Dolomiti

Pasażer i linie lotnicze

Część floty E195 Austriana trafi do Air Dolomiti

Piotr Bożyk 01 października 2025

Zobacz również:

Boeing: Najlepszy sierpień od lat

Biznes i przemysł

Boeing: Najlepszy sierpień od lat

Mateusz Kieruzal 17 września 2025

Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone

Biznes i przemysł

Wszystkie uziemione B737 MAX dostarczone

Mateusz Kieruzal 27 sierpnia 2025

Piąty testowy boeing B777-9 wykonał pierwszy lot

Biznes i przemysł

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Rynek Kolejowy
Transport Publiczny
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij